محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 4
  • بازدید کل : 824

آموزش مقدماتی نرم افزار ایلوستریتور


 

ایلاستریتور چیست ؟

ایلاستریتور یک نرم افزار تدوین وکتور محبوب برای طراحی می باشد که اصولا وکتوری که توسط هنرمندان و گرافیست ها استفاده شده است را برای ایجاد تصاویر وکتور دستکاری می کند.
تا به حال، آسان ترین راه برای ایجاد و ویرایش تصاویری قابل اندازه گیری برای اینکه آنها را به تصاویری در سایز های مختلف تبدیل کند، استفاده از ایلوستریتور  است.
ما می توانیم طرح هایی را در اندازه های کوچک ایجاد کنیم که می توانند با کیفیت های بالا چاپ شوند.
این کار معمولا در طراحی لوگوهای شرکت ها، تصویرسازی ها، نمودارها، جدول ها، کارتون از عکسهای واقعی و تبلیغات برای بالا بردن فروش یا حتی کارهای شخصی، هم به صورت چاپ شده یا دیجیتال، استفاده می شود.

آموزش رایگان ایلوستریتور

دنیای طراحی گرافیک به دو بخش نرم‌افزارهای Raster و Vector تقسیم می‌شود. در بخش نرم‌افزارهای Raster، فتوشاپ حرف اول را می‌زند و در بخش نرم‌افزارهای Vector ایلوستریتورIllustrator) ) مهم‌ترین نرم‌افزار شناخته می‌شود.

p><!--StartFragment

آموزش مقدماتی ایلوستریتور از دیرباز، رقبایی مانند کورل (Corel) را در کنار خود داشته است. اما در سال‌های اخیر و با توجه به امکانات و ابزارهایی که ایلوستریتور ارائه می‌دهد، کورل از این رقابت جا مانده است. یکی از مهم‌ترین امکاناتی که ایلوستریتور نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهد، پشتیبانی کمپانی بزرگ Adobe از آن و همین‌طور هماهنگی با دیگر سرویس‌های این کمپانی است. Adobeنرم‌افزارهای پرکاربردی مانند Photoshop، InDesign و Illustrator را به وسیله Smart Objects به هم متصل می‌کند و این اتصال ویژگیهای فوق‌العاده‌ای را در اختیار طراحان قرار می‌دهد. علاوه بر آن، نرم‌افزارهای Adobe مرتب به‌روزرسانی شده و با هر به‌روزرسانی امکانات جدیدی برای ارائه دارند. با این ویژگی‌ها می‌توان Illustrator را بسیار بالاتر از Corel دانست.

آموزش نرم افزار ایلوستریتور از مقدماتی تا پیشرفته

ابزارهای به کار رفته در این نرم افزار کار طراحی در ایلوستریتور را در سطوح مقدماتی تا پیشرفته به نسبت سایر نرم افزارهای گرافیکی به مراتب ساده تر کرده است و همین نکته عامل استقبال و کارایی بیشتر از ایلاستریتور شده است. از موارد طراحی در ایلوستریتور میتوان به طراحی و خلق لوگو، طراحی لیبل، نشانه های نوشتاری، اینفوگرافیک، طراحی کاتالوگ و ست های اداری، طراحی کارهای چاپی، طراحی بسته بندی با ایلوستریتور، طراحی چهره، تبدیل عکس به نقاشی با illustrator و … اشاره کرد.
هم چنین برای کار در زمینه موشن گرافیک و استفاده از نرم افزارهای مرتبط اولین قدم یادگیری و آموزش ابزارهای ایلوستریتور است. زیرا شما برای خلق یک شخصیت و کاراکتر به تمامی عناصر و ابزارهایی که در ایلاستریتور وجود دارد نیاز دارید؛ تا بعدها بتوانید در نرم افزارهای دیگر از آن استفاده کنید.

دوره آموزشی ایلوستریتور

آموزش ایلوستریتور، دو نوع کلاس آموزشی بصورت عمومی و خصوصی برگزار می کند. در هر دو کلاس سرفصل های دوره آموزش پیشرفته ایلوستریتور یکی بوده و از نظر محتوایی تفاوتی وجود ندارد، اما مسلما در کلاس خصوصی آموزش ایلوستریتور، زمان بیشتری برای رفع مشکل وجود خواهد داشت و کلاس خیلی سریعتر و بهتر جلو خواهد رفت.

قابل ذکر است تعداد افراد در کلاس های خصوصی ۱ تا ۲ نفر می باشد و در کلاس های عمومی ایلوستریتور پیشرفته، حداقل ۳ نفر، همچنین در هر دو کلاس به صورت عملی نرم افزار ایلوستریتور آموزش داده می شود.

با توجه به مدت زمان بالا برای آموزش کامل و حرفه ای ایلوستریتور، امکان انجام تمرین های مختلف در این نرم افزار وجود دارد.

دانشجویان پس از اتمام پکیج آموزش ایلوستریتور، در صورتی که مباحث را کامل فرا گرفته باشند، قادر خواهند بود مشغول به کار شوند.

برنامه های ترسیمی مانند Adobe Illustrator گرافیک های برداری را ایجاد می کنند که از خطوط و منحنی هایی تشکیل شده است که توسط اشیاء ریاضی به نام “بردار” تعریف شده اند. بردارها یک گرافیک را با توجه به ویژگی های هندسی آن توصیف می کنند. به عنوان مثال، یک تایر دوچرخه در یک گرافیک برداری با استفاده از یک معادله ریاضی برای دایره ای با شعاع مشخص، در یک مکان خاص تنظیم شده و با یک رنگ خاص پر شده است. شما می توانید بدون از دست دادن کیفیت گرافیکی لاستیک را جابجا کنید، اندازه را تغییر دهید یا رنگ آن را تغییر دهید زیرا معادلات زیربنایی اقدامات شما را جبران می کند.

 

p><!--EndFragment

  انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 18

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما